Procesul de productie publicitara

[special_heading title=”Procesul de productie publicitara” subtitle=”Planificare => Pre-productie => Productia => Post-productie” animated=”yes” margin_bottom=”30″]

Procesul de productie publicitara

Afacerile nu se reflecta numai prin ceea ce cunosti, ci si prin cine te cunoaste. Publicitatea genereaza oportunitati si cresterea vanzarilor prin crearea de awareness in mintea consumatorilor pentru produsele si serviciile tale. Identificarea consumatorului ideal si care este motivul pentru care el allege produsul sau serviciul tau reprezinta cheia procesului de productie publicitara.

Trebuie sa determini persoanele la care vrei sa ajungi, sa decizi ce le vei spune si apoi de alegi modul in care vei transmite ideile prin intermediul publicitatii. Urmarirea raspunsuriloe si ajustarea ulterioara a strategiei si publicitatii in vederea cresterii vanzarilor reprezinta o etapa importanta la nivelul procesului de planificare publicitara.

Planificare

Sa vinzi lame de ras barbatilor poate fi o strategie, dar numai acest scop nu reprezinta un plan de productie publicitara. Unii barbati se pot rade zilnic, altii saptamanal. Unii prefera barba,altii sa aiba mustata. Unii pot prefera sa schimbe lamele dupa fiecare folosire, altii dupa mai multe folosiri.

Prin studierea comportamentului de cumparare a celor care folosesc lamele este un punct de plecare. Daca consumatorii tai pun accent pe pret, atunci trebuie sa accentuezi in cadrul reclamei pretul competitiv pe care il oferi. Insa, daca consumatorii tai pun accent pe calitate, adu-le aminte ca lamele oferite de tine tin mai mult. Prin identificarea motivelor de cumparare, vei putea produce reclama care sa atraga atentia publicului tau tinta.

Pre-productie

Realizeaza un rezumat al obiectivelor de comunicare intr-un brief creativ pentru compania ta de publicitate sau pentru personalul care se va ocupa de partea de productie.

Defineste publicul tinta, clarifica mesajul pe care doresti sa il transmiti si specifica modul de actiune pe care il doresti de la consumator, cum ar fi sa intre pe site-ul companiei sau sa sune la un numar gratuit. Include in brief bugetul, timeline-ul si adauga orice mentiune in ceea ce priveste preferinta pentru cand si unde doreste sa se desfasoare campania ta publicitara. Specifica statiile TV, publicatiile si statiile radio pe care le doresti in mix-ul tau. Sugereaza imaginile sau frazele care pot ajuta la atingerea obiectivelor de marketing.

Productia

Procesul creativ incepe in momentul in care inmanezi brieful. Echipa de profesionisti va lucra pentru a oferi idei sau storyboards prin care brieful sa devina o companie publicitara. Analizeaza chiar si concepetele preliminare pentru a urmari consistenta ideilor si abilitatea acestora in atingerea obiectivelor.

Evita costurile de refacere prin confirmarea in avans a numarului de modificari pe care le poti face inainte sa intervina costuri aditionale. Asigura-te ca reclama finala include toate informatiile necesare pentru contact si toate detaliile necesare cu privire la pret sau oferte speciale.

Post-productie

Verifica publicatiile alese in mix pentru confirmarea ca reclama ta se desfasoara in conformitate cu termenii agreati. Daca ai ales o reclama colorata, inseamna ca ea nu trebuie sa apara alb-negru. Similar, urmareste sau asculta reclama in perioada de difuzare.

Televiziunile si statiile radio iti vor mentiona cand va fi difuzata reclama ta. Asigura-te ca acest lucru se va intampla. Urmareste orice corespondenta intre difuzarea campaniei publicitare si cresterea apelurilor telefonice sau traficului pe site. Ia in considerare sa rulezi din nou campania in cazul in care rezultatele au fost bune. De asemenea, poti alege sa revizuiesti strategia sau procesul de productie publicitara in cazul in care rezultatele nu sunt cele asteptate.