Panou publicitar, recomandări, utilitate, adaptarea graficii

oanou publicitar

Panou publicitar, recomandări, utilitate, adaptarea graficii

Un panou publicitar reprezintă un element de outdoor advertising care te poate propulsa foarte ușor în fruntea concurenței!

Un suport important pentru comunicarea eficientă a mesajelor publicitare îl au locațiile în care este amplasat un panou publicitar. OOH – ul  se modifică în funcție de perioada istorică și de modalitatea de a trăi a oamenilor pentru care este expus.

Chiar dacă funcția principală a publicității outdoor rămâne expunerea unui mesaj vizual, strategiile de comunicare utilizate astăzi implică elemente noi.

Expunerea unui brand pe un panou publicitar montat pe un drum traficat intens și cu o segmentare corectă poate fi cheia unei campanii outdoor de succes.

OOH -ul sau out of home advertising este publicitatea care atrage clienții în timp ce ei sunt afară din casele lor, în timp ce călătoresc.

Segmentare media cu ajutorul diverselor suporturi OOH

  •  Panouri publicitare montate pe autostradă, pe intrările sau ieșirile din orașele mari
  •  Publicitatea stradală din jurul căminelor studențești
  •  Spațiile publicitare din anumite stații de metrou, autobuz sau tren.

Publicitatea online și publicitatea outdoor, deși concurente, funcționează foarte bine împreună. Expunerea corectă a unei fraze pe un panou publicitar poate fi baza unor campanii Google. Legătura dintre mesajul outdoor și campaniile online poate simplifica mult grafica. Provocarea principală este includerea unei motivații autentice în campania outdoor media pentru a reuși tranziția spre mediul online.

Adaptarea graficii în funcție de formatul locațiilor publicitare

Spațiile publicitare pot avea formate și dimensiuni extrem de diferite.  Adaptarea unei campanii outdoor la diversele modele de panouri publicitare înseamnă mult mai mult decât o simplă repaginare în funcție de dimensiunile afișelor.

Condițiile de expunere a unui backlit într-o stație de autobuz diferă foarte mult de cele a unui panou publicitar dintr-o zonă rapidă a unui bulevard (Ex Bd. Unirii). Afișul publicitar din stația de autobuz va fi vazut de câteva sute de persoane în fiecare zi, iar acestea vor avea timp să citească mesajul. Un panou publicitar expus pe Autostrada Soarelui va fi văzut de câteva zeci de mii de persoane care nu vor avea timp să citească mesajul. Acesta le va trece prin fața ochilor preț de câteva secunde. Din acest motiv grafica trebuie să fie una mult mai simplistă și mesajul mai concis și mai lizibil.

 Recomandări pentru grafica expusă pe panouri publicitare

  • Mesaj scurt și la obiect, dar și lizibil;
  • Imagini simple, decupate pe contur;
  • Folosirea comunicării integrate pe toate canalele media;
  • Definitivați creația cu mai mult de o săptămână înaintea începerii campaniei.

Așadar, am putut vedea că elementele unui panou publicitar trebuie să coreleze cu elementele publicității online în campaniile de comunicare integrată. Acestea vor aduce un plus de beneficii brandului tău !

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

thirteen − 8 =